dinsdag 29 januari 2013

Mijn eendje

Gisteren maakte Koningin Beatrix bekend dat ze haar troon zal afstaan aan haar oudste zoon. Met als gevolg dat er een einde komt aan Koninginnedag. Koninginnedag! Gelukkig komt er, net als op de Koningin, een opvolger voor deze gezellige dag. Het leukst vind ik altijd de vele markten die er dan zijn. Vooral die voorzien zijn van veel rommel - je zou kunnen zeggen: de Moes in mijn leven - en waar alles tegen een heel fijn prijsje van eigenaar wisselt. Een aantal jaren geleden al bezocht ik zo'n rommelmarkt met mijn meiden. Voor allebei wat kleingeld in de hand en de boodschap goed uit de beide ogen te kijken.... Dat is niet tegen dovemansoren gezegd en dat geldt nog in het meest voor mijzelf... Dit is wat ik vond. Liefde op het eerste gezicht. 50 cent en deze heerlijke eend was van MIJ!
Sindsdien staat het bij ons thuis op de vensterbank. Met een tevreden blik kijkt het naar buiten en ziet ons komen en gaan... De meningen zijn echter wel uiteenlopend. Wat vind ik nou eigenlijk van dat 'ding'. Er zijn mensen die eerlijk voor hun mening uitkomen. Wat een lelijke eend is dat. (auw...), of wat voorzichtiger: 'Ik weet niet of ik dit nu mooi of lelijk moet vinden'. Het kan me niks schelen. Ik vind 'm geweldig en met liefde veeg ik Alfred Jodokus Kwak wekelijks over z'n bolle kop. Omdat ik 'm leuk vind, maar ook omdat hij dan zo mooi blijft glimmen.



Alfred, met zijn bolle wangen. De foto is een tikkie slecht, ik weet het. Ook daar wordt aan gewerkt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten