donderdag 31 januari 2013

Zweedse post

Ik hou van Zweden. Van de geweldige natuur daar. De rust. De ruimte. De huizen. Ik hou van Astrid Lindgren en de geweldige verhalen die ze heeft geschreven. Pippi, Ronja, Michiel en zoveel meer.
Ik hou van het houtsnijwerk uit Dalarna. Inmiddels heb ik al een hele verzameling paardjes. Van groot naar klein en van nieuw naar oud. De meest dierbare heb ik natuurlijk zelf in Zweden gekocht.
Ooit op een rommelmarkt heb ik een setje kaarten gekocht. Door de verkoper uit Zweden meegenomen. Kaarten om een ander een vrolijk (of goede) Pasen te wensen. Bij ons is dat nog niet zo heel gebruikelijk om een ander met Pasen een kaart te sturen. Kerst - en meestal in combinatie met een (vul maar in) nieuwjaar, verjaardag en als je mee wilt doen een valentijnskaart, zijn volledig ingeburgerd. Maar met Pasen? Neuh.... Elk jaar neem ik me voor om 'daar eens iets mee te doen' (herkenbaar?) en elk jaar.... ach.... denk ik NA de Pasen: "O ja, ik had nog van die kaarten"... Misschien dat het er dit jaar van komt. Ik zal ze eens in beeld leggen. Dat gaat vast helpen. Ik ben in ieder geval mooi op tijd en aan mijn eigen tijd kan het dit keer ook niet liggen. Mocht je het bericht van gisteren hebben gelezen, dan weet je waar ik op doel.



1 opmerking:

  1. Hello Maaike!

    I'm really flattered to have a dutch reader :-D I worte in english in the beginning of my blog, but now only in norwegian.. So if you understand a little, that's great! I do not understand much of your dutch writing, except from that I think you like Astrid Lindgren. And swedish easter cards!

    And my grandparents house, they actually live there all year! When my grandfather was little he had to use a boat to go to school.

    :-D

    Best regards, Linn

    BeantwoordenVerwijderen