woensdag 10 april 2013

Mijn boekenkast III

Op een rommelmarkt liep ik tegen dit boek aan. Door het bijzondere formaat en de knalrode kaft was er geen 'voorbij lopen' aan. En om de prijs hoefde ik het al helemaal niet te laten. 50 cent of zo... Ik heb er ontzettend veel uit voorgelezen. Aan mijn beide zijden een dochter die luisterden naar het verhaal en ondertussen de rijkelijk aanwezige illustraties bekeken. Op de pagina's met grote afbeeldingen bleven we altijd wat langer hangen. Dan speelden we het spelletje 'zoekplaatje'.


En in dit boek valt genoeg te zoeken en te zien. (Hand)geschreven en geïllustreerd door Piet Worm en in 1961 gepubliceerd. Ik vind het vooral ook mooi hoe hij de 3 paardjes een eigen karakter heeft gegeven met een daarbij horend uiterlijk. Het is een spannend (nou ja...) en lief verhaal tegelijk. En gelukkig; eind goed, al goed.








Mocht je dit prentenboek nog ergens tegenkomen, gelijk meenemen. Andere boeken van hem ben ik nog niet tegengekomen. Helaas, want mooi zijn ze. En voor nog een Piet Worm boek heb ik best wel wat meer over dan 50 cent...

2 opmerkingen:

  1. Leuk!
    Ik heb m ook aan mijn drie dochters voorgelezen toen ze klein waren. Geen idee waar ie gebleven is. Ik ga eens op zoek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat je het gaat vinden! Misschien, ooit op een dag, kunnen zij het ook weer voorlezen... ;-)

      Verwijderen