woensdag 6 februari 2013

Schik

Deze week ben ik weer begonnen met het maken van de Schik. Schik is een nieuwsbrief in de meest luxe vorm. 40 pagina's dik. Eigenlijk is het meer een magazine. Het is kleurrijk, vrolijk, positief en heel divers wat betreft de inhoud. Schik is van, voor en over mensen met een verstandelijke beperking. Het verschijnt elk kwartaal. Samen met een oud collega en inmiddels ook een goede vriendin maak ik dit magazine. Als vrijwilligster ben ik aan De Klup Twente verbonden. Zij zijn het die dit blad uitgeven.
Mijn oud collega is tekstschrijfster en werkt tevens voor De Klup Twente. Daarnaast werkt ze als hoofdredacteur aan de Schik. Ze schrijft zich suf en draagt ook zorg voor bijna al het fotomateriaal. Ik als vormgeefster mag er weer een mooie boel van maken. We doen dit met veel plezier (hoezo schik) en De Klup met al haar deelnemers zijn een dankbare Klup. Schik bestaat al meer dan 2 jaar.



Op dit moment zit ik dan ook met mijn neus tussen de bloembollen. Op het scherm wel te verstaan. Beelden van blauwe druifjes die in de voorjaarseditie komen. Jonge lammetjes. Ik krijg altijd goede zin van al die vrolijkheid. Als de nieuwe Schik klaar is zal ik wat laten zien. De afbeelding is de laatste uitgave. De wintereditie. En trots dat deze VP'er was! VP is trouwens de voorpagina, mocht je je dat afvragen... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten