dinsdag 5 maart 2013

Te vroeg?

Gisteren toen ik met mijn dochters terug kwam wandelen van school zagen we een vlinder zitten naast de voordeur. Op een wit stukje muur zat hij (of zij) met z'n (of haar) vleugels gespreid zich op te warmen aan de eerste zonnestralen. We keken er met een beetje verbazing naar. Vlinders blijven bijzonder en als je ze een tijdje niet hebt gezien (dat heb je weleens in de winter) kun je je toch weer verbazen over hun schoonheid. Tenminste, ik wel. Maar niet alleen daarom waren we verbaasd. Ook omdat het nog steeds zo koud is en eigenlijk nog te vroeg voor een vlinder om zich al te laten zien. Deze eerste zonnestralen voelden inderdaad lekker aan, maar ja... Een tikkie verraderlijk ook. En dat bedoel ik ook met TE vroeg? (Alles waar 'te' voor staat is niet goed) Ik hoop dat het beestje zich heeft gered en de koude nacht goed is doorgekomen. Dan ben ik weer zo'n muts die ook nog gaat opletten 'of ik 'm niet ergens zie'... Yeah right. Alsof hij (of zij) blijft hangen in mijn kleine voortuintje met maar een paar bloeiers op dit moment....


De kleine vos. Eenzame vlinder op een eenzame krokus. Aan de schaduw kun je ook wel zien dat het nog helemaal niet zo laat is. Niet op de dag, maar ook niet in het jaar. Als we een paar maanden verder zijn staat mijn tuin tjokvol bloemen. Dan weten al zijn (of haar) vrienden ons wel te vinden... Zal er foto's van maken met mijn Nikon. Verheug me er nu al op.

1 opmerking: