dinsdag 12 maart 2013

Lief beestje

Mijn jongste moet voor school gaan werken aan een project. In mei moet het klaar zijn en gelukkig voor haar heeft ze het onderwerp al gekozen. Voor haar betekend dat ook dat ze daarom al 'bijna klaar' is en je je best kunt bezighouden met 'de leuke dingen daaromheen'. Knutselen over haar onderwerp. Het beestje leent zich daar uitermate goed voor. Ze heeft namelijk gekozen om haar project te doen over lieveheersbeestjes. Niets liever dat mijn jongste doet dan knutselen. Freubelen. Dromen. Tsja, ze heeft het niet van een vreemde.





Lieveheersbeestje van klei, een zelfgemaakte button, een halve walnoot, een ballon gevuld met zand en een lucifersdoosje werd een bedje voor de drieling. Op mijn vraag waar die van gemaakt waren zei ze: 'Ja, dat weet ik eigenlijk niet. Ik vond het op de grond...' Ai. Godzijdank bedoelde ze wel de grond van haar slaapkamer. Stelt u zich eens voor wat voor kneedbaars er te vinden zou zijn BUITEN op de grond... Ik hou het maar op een verloren stuk klei. Of kneedgum. Als je er maar op kunt kleuren.


Nog even en we mogen ons huis weer omdopen tot een voorjaarshuis vol spulletjes voor Pasen. De haasjes die ik vorig jaar kocht hebben eigenlijk nooit onze woonkamer verlaten. Die doen het ook gewoon goed in de zomer en met het licht van een kaars je erbij in de wintermaanden zijn ze super sfeerverhogend...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten