dinsdag 26 maart 2013

Pasen

Pasen. Een beetje een ondergesneeuwd (dit jaar misschien wel letterlijk? Al heb ik goede hoop... Van niet dus.) en ondergewaardeerd in vergelijk met kerst. Toch doe ik mijn best. Als het zover is dek ik de tafel op zijn (jawel) 'paasbest', verstoppen we eieren in de tuin samen met familie en gaan we ons 's avonds verwarmen aan een groot paasvuur op eerste paasdag ergens in de buurt.

In huis ga ik los met de versiering. Zij het in mindere mate dan met kerst. Zoals ik al zei, Pasen is een beetje ondergewaardeerd. En waarom? Geen idee. Misschien de tijd van het jaar? Elk jaar zoek ik een paar takken uit. Zelden de 'originele' kronkelhazelaar. Ze zijn nog wel te koop her en der, maar dan betaal je je scheel aan één zo'n tak. En ik wil er natuurlijk weer 3.... Dus snoeischaar mee en knippen. Wel verantwoord natuurlijk. Gewoon een paar takken waar niemand ze mist, zelfs de boom niet. Dit jaar staan er takken van de Hazelaar op een vaas. Na een week lopen de blaadjes mooi uit en krijgt het een frisgroen geheel. Toch nog Lente!


Houten paasdecoraties van de Hema en glitterhaasjes van de AH. Toen ik die zag liggen moest ik ze natuurlijk meteen meenemen. Gelijk ook maar 2 doosjes....



Her en der staat wel wat.
In de kast, die eigenlijk gebruikt wordt als boekenkast, krijgt de prullaria toch de eerste rang. Het wisselt nogal eens wat er staat. Nu dus een oud paaskonijn dat ongeveer 3 weken per jaar het licht ziet.
Naast haar zit mijn Monchichi kuiken. Te schattig om niet te laten zien. Had ik al verteld dat ik die ook verzamel? Naast de Kewpie's, de Dalarna paardjes en de Baboesjka's? Ok, het is een kleine verzameling van... euhm.... 4, maar toch. 

Het zonnetje schijnt, we gaan de goede kant op. Fijne dag allemaal!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten