dinsdag 19 maart 2013

Mijn boekenkast II

Nog een boek dat ik vond bij (ja sorry hoor) de kringloop. Bij elk bezoek neem ik een kijkje op de boekenafdeling. Een groot aantal boeken blijken 'blijfertjes' te zijn. Ongeacht eigenlijk welk onderwerp of categorie. Behalve de prentenboeken. Die gaan als een tierelier. Ik had het geluk dit boek tegen te komen. Al toen ik de omslag zag wilde ik 'm hebben. Gelukkig is de binnenkant al net zo mooi, dan niet mooier. Zo kleurrijk! En veel folklore in de illustraties. Helemaal mijn ding. Ladoesjki. Russische versjes, sprookjes en verhaaltjes. Gedrukt in 1976. Wat 'Ladoesjki' betekend heb ik niet kunnen vinden, alle vertaalmachines en zoekfuncties ten spijt. Het is vast iets liefs. Letters met stippen en wolkjes kunnen toch niets dan goeds zijn? Ik laat een selectie zien uit het boek. Het is moeilijk kiezen, maar vooruit;


Mocht je ook weg zijn van de leuke gedichtjes en mooie illustraties, er zijn nog af en toe exemplaren te vinden op Marktplaats, of boekenwinkel(tjes) op het internet. Alles daarbuiten zouden geluks(toeval)treffers zijn volgens mij. 



5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja hè? Even een kijkje genomen op je blog! Heel verstandig dat je de draad weer oppakt! ;-)
      Het is prachtig.

      Verwijderen
  2. Geweldig boek! Toevallig heb ik ongeveer hetzelfde boek met dezelfde naam maar geheel andere inhoud, haha! gek toch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ben ik erg benieuwd naar dat boek! Is het wel dezelfde illustrator?
      Wat is de titel van jouw boek? Zoek ik het op!
      Leuk dat je reageerde!

      Verwijderen