vrijdag 29 maart 2013

Diepzeewezens

Mijn jongste moest onlangs een project maken op school. Ze koos het onderwerp 'diepzeewezens'.
Helaas werd dit niet goedgekeurd door juf. Te algemeen en te breed volgens haar. Het onderwerp moest iets specifieker worden. Nou, vooruit dan maar. Ikzelf vond dit nogal een misser van de juf. Als een leerling met zo'n origineel onderwerp komt moet je dat toejuichen. En als dat onderwerp dan inderdaad te breed en moeilijk is om in een project te verweren komt ze daar tijdens het werken daaraan zelf wel achter en kiest ze de volgende keer een handiger onderwerp. Maar goed, gemiste kans dus, volgens mij. Want ze vertelde me wat ze wilde laten zien en haar fantasie maakte overuren. Want aan het eind van het schooljaar moet één van de projecten ook een spreekbeurt worden en daarvoor had ze een geweldige mobiel bedacht. Van papier maché zou ze een Hengelvis maken, met een draadje op de neus en een lampje aan het eind. We bundelden onze fantasie en eigenlijk waren we al klaar. Het moest alleen nog even uitgevoerd worden. Easy peasy.

Maar juf zei dus nee. Nah..... Ik weet niet wie er meer verbouwereerd was, dochter of ik. Tussen het het kiezen van het onderwerp en juf's nee zat ongeveer een week. Tijd genoeg om al wat knutsels en tekeningen te maken. De mooiste tekening heb ik een lijstje gegeven en zal ik bewaren tot ergens in het oneindige (Da's net de andere kant op van diepzee....). Zo makkelijk laat ik mij geen 'nee' zeggen.




1 opmerking:

  1. Pfff, killing voor de fantasie. Ik vind diepzeewezens een geweldig onderwerp (maar ja, ik ben geen juf)...

    BeantwoordenVerwijderen